Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Sociale intelligentie --- #KVHB:Sociale intelligentie --- #KVHB:Sociale psychologie --- Sociale intelligentie. --- sociale psychologie --- Social psychology --- intermenselijke relaties --- liefde --- sociale relaties
Choose an application
Gestructureerd interview voor ouders en kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 6-12 jaar om het concept 'theory-of-mind' meetbaar te maken. Theory-of-mind: de vaardigheid om aan jezelf en aan anderen gedachten, gevoelens, ideeën en intenties te kunnen toeschrijven en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen. (verbale) vragen en opdrachten aan de hand van situatieschetsen, verhalen en afbeeldingen.
Psychodiagnostiek --- Psychodiagnostiek. --- Sociale intelligentie --- TOM-screening-schaal. --- Klinische psychodiagnostiek. --- Kinderen. --- 419.2 --- TOM-Screening schaal --- kinderen --- ouders --- psychodiagnostiek --- sociaal werk --- Sociale intelligentie: kinderen --- Psychotechnisch onderzoek
Choose an application
Brené Brown heeft wereldwijd een gesprek op gang gebracht over de onderwerpen die zin geven aan ons leven: moed, kwetsbaarheid, liefde, verbondenheid, schaamte en empathie. In haar nieuwe boek herdefinieert Brené Brown wat het betekent om er werkelijk bij te horen in een tijd van toenemende polarisatie: het vereist dat we volledig in onszelf geloven en alleen durven te staan wanneer dat nodig is. Met haar kenmerkende mix van onderzoek, verhalen en eerlijkheid duikt Brené in dit belangrijke onderwerp en geeft ze ons de moed die we nodig hebben om de weg naar onszelf en elkaar terug te vinden. Dit boek gaat over het verlangen om ergens echt bij te horen, maar tegelijkertijd ook over het hebben van de moed om grenzen aan te geven. Verbondenheid is een groot goed in een wereld waarin velen zich eenzaam en angstig voelen. Mannen, vrouwen en kinderen vermijden of pantseren zich tegen lastige, pijnlijke situaties maar hierdoor vermindert het gevoel ergens bij te horen. De bestsellerauteur beschrijft het belang van het trotseren van 'de wildernis' met 'een sterke rug, een zachte voorkant en een wild hart'. Ook noemt ze het beleven van collectieve pijn en vreugde als een bron van saamhorigheid. Het boek omvat vele persoonlijke voorbeelden, citaten van beroemdheden en wetenschappers, als ook verwijzingen naar online media. Er worden veel typisch Amerikaanse situaties beschreven. Dit maakt het boek minder aantrekkelijk voor de Nederlandse markt. Het verhaal is beschouwend van aard, heeft een spirituele inslag en is weinig praktisch georiënteerd. De schrijfster is als hoogleraar en onderzoeker verbonden aan de universiteit van Houston. Ze is daarnaast een geliefd spreekster. Eerder verscheen van haar hand: 'De kracht van kwetsbaarheid'* en 'De moed van imperfectie'**. Achterin een uitgebreide lijst met noten.
Identiteit --- Sociale intelligentie --- Zelfvertrouwen --- Zelfzorg --- Sociale psychologie --- Meervoudige intelligentie --- 410 --- assertiviteit --- geluk --- psychologie
Choose an application
Communicatie in de hulpverlening --- Methodieken in de hulpverlening --- sociale intelligentie --- relaties --- communicatie --- 305.8 --- sociale vaardigheden --- 007
Choose an application
A new integration of Goleman's emotional, social, and ecological intelligence: hopeful, eloquent, and bold, 'Ecoliterate' offers inspiring stories, practical guidance, and an exciting new model of education that builds - in vitally important ways - on the success of social and emotional learning by addressing today's most important ecological issues. This book shares stories of pioneering educators, students, and activists engaged in issues related to food, water, oil, and coal in communities from the mountains of Appalachia to a small village in the Arctic; the deserts of New Mexico to the coast of New Orleans; and the streets of Oakland, California to the hills of South Carolina. 'Ecoliterate' marks a rich collaboration between Daniel Goleman and the Center for Ecoliteracy, an organization best known for its pioneering work with school gardens, school lunches, and integrating ecological principles and sustainability into school curricula. For nearly twenty years the Center has worked with schools and organizations in more than 400 communities across the United States and numerous other countries. 'Ecoliterate' also presents five core practices of emotionally and socially engaged ecoliteracy and a professional development guide
Environmental protection. Environmental technology --- Didactics of biology --- Educational psychology --- Sociale psychologie --- Gedrag --- Emotionele intelligentie --- Sociale intelligentie --- Duurzaamheid --- Ecologische voetafdruk --- Onderwijs --- Meervoudige intelligentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Hoe komt het toch dat je met sommige mensen altijd in dezelfde discussies belandt? Waarom heb je het gevoel dat bepaalde mensen je steeds aanvallen en jij voortdurend in de verdediging schiet? Heb je ook de afspraak met jezelf gemaakt om je niks aan te trekken van nare opmerkingen, maar blijkt de praktijk toch lastiger dan de theorie? En wat moet je met die vriend of vriendin die altijd maar voor je klaarstaat, tot vervelens toe...?Over deze en talrijke andere lastige situaties tussen mensen gaat 'De Ronde Stad'. De auteurs nemen je mee op een tocht door de oude stad, met haar pleinen, straten en wijken. Je ontdekt dat de pleinkant rustig en vredig kan zijn terwijl de walkant de donkere randen van de Stad laat zien. Je leert de wijken en de bijbehorende axendieren kennen, waarbij elk axendier zijn eigen kracht bezit. Je leert de gedragsmodellen van de stad kennen. Verschillende communicatiestijlen worden uitgewerkt. Elke stijl, elk axendier communiceert op zijn eigen manier. Je leert ook om het plein over te steken naar een andere wijk en naar een andere communicatiestijl. Hierdoor breng je zelf verandering in de situatie en klim je uit de vicieuze cirkel. Je kunt kiezen voor een effectieve omgangswijze en sturing geven aan de communicatie door meer de eigenschappen van de verschillende stadswijken te gebruiken, ook al zijn die misschien heel anders dan je gewend bent. Het boek start met de theorie, ondersteund door praktijkvoorbeelden. Het tweede gedeelte is het echte werkboek waarmee je als begeleider of leidinggevende direct aan de slag kunt
305.8 --- Roos van Leary --- communicatie --- kernkwaliteiten --- relaties --- Communicatie in organisaties --- sociale psychologie --- Communicatie --- axenroos --- communicatietheorieën --- Sociology --- Social psychology --- Methodology --- Interpersonal relations --- Axenroos --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- Praktijk --- Relaties --- Sociale intelligentie --- Typologie --- Psychologie --- Gesprekstechniek --- Groepsgesprek --- Relatie --- Meervoudige intelligentie --- Man --- Volwassene
Choose an application
We menen vaak te weten wat andere mensen denken en willen. Maar kloppen onze aannames wel? Weten we inderdaad wat er omgaat in onze partners, kinderen, vrienden of collegas? Nicholas Epley laat zien wat wetenschappers ontdekt hebben over ons talent om ons in te leven in een ander en de verrassende fouten die we daarbij onbewust maar stelselmatig maken. Het goede nieuws is dat je een zesde zintuig kunt ontwikkelen, waarmee je kunt zien wat er in anderen omgaat.Iedereen heeft andere mensen nodig. Als je hechte vriendschappen en relaties wilt aangaan, vooruit wilt komen, gelukkig wilt zijn en anderen wilt motiveren, moet je andermans gedachten leren lezen."Is hij oprecht of liegt hij?"Wat denkt mijn partner werkelijk van me?"Hoe houd ik mijn werknemers tevreden?"Wat verwachten mijn kinderen en vrienden van me?"Wat denken mijn teamgenoten, collegas, klanten?"Wat zijn mijn rivalen of concurrenten van plan?
empathie --- 159.942 --- Zelfzorg --- Sociaal werk --- 159.94 --- emoties - gevoelens - gevoeligheid - affectie --- PXL-Social Work 2016 --- gedragspsychologie --- inlevingsvermogen --- Intuïtie --- Sociale intelligentie --- Empathie --- Emoties --- Non-verbale communicatie --- Meervoudige intelligentie --- Emotie
Choose an application
Child socialization --- Children--Socialization --- Compétence sociale --- Development (Psychology) --- Developmental psychology --- Développement [Psychologie du ] --- Enfants--Socialisation --- Intelligence sociale --- Kinderen--Socialisatie --- Lien social --- Liens sociaux --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie [Ontwikkelings] --- Psychologie du développement --- Social bonds --- Social intelligence --- Social skills --- Sociale banden --- Sociale bekwaamheid --- Sociale bindingen --- Sociale intelligentie --- Sociale samenhang --- Sociale verbanden --- Sociale verbindingen --- Socialisatie --- Socialisation --- Socialization --- Socialization. --- Social intelligence. --- Social skills. --- Developmental psychology.
Choose an application
Didactics --- Social policy and particular groups --- Educational psychology --- Social psychology --- Compétence sociale chez les enfants --- Enfants --- Enseignement --- Intelligence sociale --- Kinderen --- Maatschappij --- Onderwijs --- Social intelligence --- Social skills in children --- Sociale bekwaamheid bij kinderen --- Sociale intelligentie --- Société --- 371.03 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:2004.4 --- #PBIB:gift 2004 --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Kinderpsychologie --- sociale vaardigheden --- kinderen --- Sociale vaardigheden --- 419.3 --- basisonderwijs --- kinderpsychologie --- 467 --- Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- 371.03 Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- didactische principes. --- Didactische principes.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|